U skladu s "Regulativom Europske unije 261/2004/EC" i odredbama "Zakona o obveznim i stvarnopravnim odnosima u zračnom prometu (NN 132/98 i 63/08) u slučaju uskraćenog ukrcaja, otkazanog leta ili duljeg zakašnjenja u zračnom prijevozu", ako je vaš let otkazan ili je kasnio, ili vam je uskraćen ukrcaj na let za koji ste imali valjanu rezervaciju, temeljem gore navedene regulative imate određena prava kako slijedi:
Ovdje navedena pravila primjenjuju se:
1.Nije vam dopušteno ukrcavanje
Ukrcavanje vam možda nije bilo dopušteno:
Ako ste na vrijeme došli na šalter za prijavu putnika za let, s valjanom rezervacijom za let i putnim ispravama, a ukrcavanje vam nije dopušteno zbog prevelikog broja rezervacija ili iz operativnih razloga te niste dobrovoljno odustali od svojeg putničkog mjesta, imate pravo na:
Iznos u eurima |
Udaljenost |
---|---|
250 |
1 500 km ili manje |
400 |
Više od 1 500 km unutar EU-a i svi ostali letovi dužine 1 500 – 3 500 km |
600 |
Više od 3 500 km |
Ako vam ukrcavanje nije dopušteno, uvijek biste trebali dobiti naknadu.
Ako vam nije dopušteno ukrcavanje na let jer je zračni prijevoznik koji obavlja povezani let ocijenio da biste stigli prekasno za ukrcaj na taj let (jer vam je prvi let kasnio), imate pravo na naknadu.
Ako imate dvije odvojene karte za dva uzastopna leta, od kojih prvi kasni, što znači da se ne možete na vrijeme registrirati za sljedeći let, zračni prijevoznici nisu obvezni platiti naknadu. Međutim, ako vam prvi let kasni više od tri sata, možda imate pravo na naknadu od zračnog prijevoznika koji je obavljao prvi let.
Zračni prijevoznik mora vam jednokratno ponuditi izbor između:
Čim odaberete jednu od tih mogućnosti, više nemate prava povezana s ostalim dvjema mogućnostima. Međutim, zračni prijevoznik možda će vam ipak morati dati naknadu.
Međutim, ako odlazni i povratni let obavljaju različiti zračni prijevoznici, ali su bili dio iste rezervacije, u slučaju otkazivanja odlaznog leta imate sljedeća prava:
3.pomoć:
Zračni prijevoznici trebali bi vam ponuditi i osigurati besplatnu pomoć dok čekate. Ako dođe do smetnji u putovanju, trebali biste se javiti zračnom prijevozniku koji obavlja let kako bi se izbjegla situacija u kojoj ćete se morati snaći sami. Zračni prijevoznik koji obavlja let morao bi isto tako osigurati, kada je to moguće, da smještaj bude pristupačan osobama s invaliditetom i njihovim psima vodičima. Pomoć koju treba pružiti uključuje:
Ako pomoć nije ponuđena te si sami platite obroke, napitke itd., zračni prijevoznik trebao bi vam dati povrat novca pod uvjetom da su troškovi bili nužni, razumni i primjereni. Radi toga trebali biste sačuvati sve račune. Pravo na pomoć imate samo ako morate čekati preusmjeravanje, najranije moguće u sličnim uvjetima prijevoza, do svojeg konačnog odredišta ili povratni let.
U iznimnim slučajevima zračni prijevoznik može odlučiti ograničiti ili odbiti pružiti pomoć ako bi to prouzročilo daljnje kašnjenje putnika koji čekaju alternativni let ili let koji kasni.
2.Let vam je otkazan
Do otkazivanja dolazi u sljedećim slučajevima:
Ako vam je let otkazan, imate pravo na povrat novca, preusmjeravanje ili povratak te na pomoć i naknadu. Na naknadu imate pravo ako ste obaviješteni manje od 14 dana prije planiranog datuma polaska. Zračni prijevoznik ima obvezu dokazati jeste li i kad bili osobno obaviješteni da je let otkazan. U protivnome se za daljnju pomoć možete obratiti nacionalnom nadležnom tijelu u svojoj zemlji.
Međutim, na naknadu nemate pravo ako zračni prijevoznik može dokazati da je otkazivanje prouzročeno izvandrednim okolnostima koje se nisu mogle izbjeći čak i da su bile poduzete sve razumne mjere.
Zračni prijevoznik mora vam jednokratno ponuditi izbor između:
Čim odaberete jednu od tih mogućnosti, više nemate prava povezana s ostalim dvjema mogućnostima. Međutim, zračni prijevoznik možda će vam ipak morati dati naknadu.
Međutim, ako odlazni i povratni let obavljaju različiti zračni prijevoznici, ali su bili dio iste rezervacije, u slučaju otkazivanja odlaznog leta imate sljedeća prava:
Zračni prijevoznici trebali bi vam ponuditi i osigurati besplatnu pomoć dok čekate. Ako dođe do smetnji u putovanju, trebali biste se javiti zračnom prijevozniku koji obavlja let kako bi se izbjegla situacija u kojoj ćete se morati snaći sami. Zračni prijevoznik koji obavlja let morao bi isto tako osigurati, kada je to moguće, da smještaj bude pristupačan osobama s invaliditetom i njihovim psima vodičima. Pomoć koju treba pružiti uključuje:
Ako pomoć nije ponuđena te si sami platite obroke, napitke itd., zračni prijevoznik trebao bi vam dati povrat novca pod uvjetom da su troškovi bili nužni, razumni i primjereni. Radi toga trebali biste sačuvati sve račune. Pravo na pomoć imate samo ako morate čekati preusmjeravanje, najranije moguće u sličnim uvjetima prijevoza, do svojeg konačnog odredišta ili povratni let.
U iznimnim slučajevima zračni prijevoznik može odlučiti ograničiti ili odbiti pružiti pomoć ako bi to prouzročilo daljnje kašnjenje putnika koji čekaju alternativni let ili let koji kasni.
Iznos u eurima |
Udaljenost |
---|---|
250 |
1 500 km ili manje |
400 |
Više od 1 500 km unutar EU-a i svi ostali letovi dužine 1 500 – 3 500 km |
600 |
Više od 3 500 km |
Ako vam je zračni prijevoznik ponudio preusmjeravanje te na konačno odredište stignete s kašnjenjem od 2, 3 ili 4 sata, naknada se može smanjiti za 50 %.
Ako vam je let otkazan, nemate pravo na naknadu:
Nemate pravo na naknadu u slučaju izvanrednih okolnosti koje se nisu mogle izbjeći čak i da su bile poduzete sve razumne mjere.
Izvanredne okolnosti mogu dovesti do više otkazivanja ili kašnjenja na konačnom odredištu. Primjeri događaja ko
ji se definiraju kao izvanredne okolnosti jesu odluke povezane s upravljanjem zračnim prometom, politička nestabilnost, loši vremenski uvjeti te sigurnosni rizici.
Situacije koje se ne smatraju izvanrednim okolnostima obuhvaćaju:
Ako se zračni prijevoznik pozove na izvanredne okolnosti, razlozi za to moraju biti jasno obrazloženi. Ako ne dobijete zadovoljavajuće objašnjenje, za daljnju pomoć možete se obratiti nacionalnom nadležnom tijelu u svojoj zemlji.
3. Let vam je kasnio
Ako vaš let kasni u polasku, imate pravo na pomoć, na povrat novca i na povratni let, ovisno o trajanju kašnjenja i duljini leta.
Ako ste na konačno odredište stigli s više od tri sata zakašnjenja, imate pravo na naknadu, osim ako je kašnjenje prouzročeno izvanrednim okolnostima.
Zračni prijevoznici trebali bi vam ponuditi i osigurati besplatnu pomoć dok čekate. Ako dođe do smetnji u putovanju, trebali biste se javiti zračnom prijevozniku koji obavlja let kako bi se izbjegla situacija u kojoj ćete se morati snaći sami. Zračni prijevoznik koji obavlja let morao bi isto tako osigurati, kada je to moguće, da smještaj bude pristupačan osobama s invaliditetom i njihovim psima vodičima. Pomoć koju treba pružiti uključuje:
Ako pomoć nije ponuđena te si sami platite obroke, napitke itd., zračni prijevoznik trebao bi vam dati povrat novca pod uvjetom da su troškovi bili nužni, razumni i primjereni. Radi toga trebali biste sačuvati sve račune. Pravo na pomoć imate samo ako morate čekati preusmjeravanje, najranije moguće u sličnim uvjetima prijevoza, do svojeg konačnog odredišta ili povratni let.
U iznimnim slučajevima zračni prijevoznik može odlučiti ograničiti ili odbiti pružiti pomoć ako bi to prouzročilo daljnje kašnjenje putnika koji čekaju alternativni let ili let koji kasni.
Zračni prijevoznik mora vam jednokratno ponuditi izbor između:
Čim odaberete jednu od tih mogućnosti, više nemate prava povezana s ostalim dvjema mogućnostima. Međutim, zračni prijevoznik možda će vam ipak morati dati naknadu.
Međutim, ako odlazni i povratni let obavljaju različiti zračni prijevoznici, ali su bili dio iste rezervacije, u slučaju otkazivanja odlaznog leta imate sljedeća prava:
4. Dobili ste bolje ili lošije putničko mjesto
Ako dobijete putničko mjesto bolje kategorije, zračni prijevoznik ne može zatražiti dodatno plaćanje.
Ako dobijete putničko mjesto niže kategorije, imate pravo na povrat dijela iznosa koji ste platili za kartu, ovisno o kilometraži leta kako slijedi:
a) 30 % za letove do 1 500 km;
b) 50 % za letove unutar EU-a ili duže od 1 500 km (osim letova između EU-a i francuskih prekomorskih departmana) te za sve ostale letove dužine 1 500 – 3 000 km;
c) 75 % za letove koji nisu obuhvaćeni slučajevima a) ili b), uključujući letove između EU-a i francuskih prekomorskih departmana.
Ako imate dva ili više povezanih letova uključenih u jednu kartu, možete dobiti povrat novca samo za onaj let na kojem ste dobili putničko mjesto niže kategorije, a ne za cijelo putovanje. Povrat novca trebao bi biti uplaćen u roku od sedam dana.
5.Prtljaga vam je izgubljena, oštećena ili nije stigla na vrijeme
Ako se vaša predana prtljaga izgubi, ošteti ili ne stigne na vrijeme, odgovornost snosi zračni prijevoznik, a vi imate pravo na naknadu u iznosu do približno 1 220 EUR. Međutim, ako je šteta prouzročena neispravnošću same prtljage, nemate pravo na naknadu.
Ako se ošteti vaša ručna prtljaga, odgovornost snosi zračni prijevoznik ako je odgovoran za štetu.
Ako na putovanje nosite skupe predmete, možete uz određenu pristojbu zatražiti više granične iznose naknade (više od 1 220 EUR). Da biste to učinili, zračnom prijevozniku morate unaprijed dati izjavu, a najkasnije prilikom prijave za let. Međutim, da biste osigurali dovoljnu pokrivenost, preporučuje se da ugovorite privatno putno osiguranje.
Ako želite podnijeti žalbu za izgubljenu ili oštećenu prtljagu, to biste trebali učiniti pisanim putem zračnom prijevozniku u roku od sedam dana ili u roku od 21 dana od primitka prtljage ako nije stigla na vrijeme. Ne postoji standardni obrazac za cijeli EU.